برگزاری نخستین انجمن نویسندگان جوان ترک در باکو

با حمایت آژانس دولتی حمایت از سازمان‌های غیردولتی و به همت انجمن نویسندگان جوان ترک، نخستین انجمن نویسندگان جوان ترک در روز ۵ اکتبر برگزار خواهد شد. در این رویداد، نمایندگانی از آذربایجان، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان شرکت خواهند کرد. انتقام یاشار، رئیس انجمن نویسندگان جوان ترک، در مصاحبه با آذرتاج اظهار داشت که هدف از این پروژه، بحث در مورد سهم نویسندگان نسل جدید در گذشته، حال و آینده روابط ادبی و فرهنگی مشترک جهان ترک، تقویت ایده‌های مشترک و افزایش فعالیت‌های مشترک است.

برگزاری نخستین انجمن نویسندگان جوان ترک در باکو

باکو، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳، آذرتاج

 با حمایت آژانس دولتی حمایت از سازمان‌های غیردولتی و به همت انجمن نویسندگان جوان ترک، نخستین انجمن نویسندگان جوان ترک در روز ۵ اکتبر برگزار خواهد شد. در این رویداد، نمایندگانی از آذربایجان، ترکیه، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان شرکت خواهند کرد.

انتقام یاشار، رئیس انجمن نویسندگان جوان ترک، در مصاحبه با آذرتاج اظهار داشت که هدف از این پروژه، بحث در مورد سهم نویسندگان نسل جدید در گذشته، حال و آینده روابط ادبی و فرهنگی مشترک جهان ترک، تقویت ایده‌های مشترک و افزایش فعالیت‌های مشترک است.

به گفته وی، همچنین در روز ۴ اکتبر، در چارچوب این پروژه و با مشارکت بنیاد فرهنگ و میراث ترک و مرکز تحقیقات اجتماعی، مراسمی با عنوان "روز شعر ترک - جشن بیست و پنجمین سالگرد انجمن نویسندگان جوان ترک" برگزار خواهد شد. در این مراسم، کتابی شامل آثار نویسندگان از مناطق مختلف جهان ترک به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

https://azertag.az/xeber/turk_dunyasinin_genc_yazarlarinin_baki_forumu_kechirilecek-۳۱۸۲۲۸۶

کد خبر 21090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =